DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Sinema ve Hukuk dersi, hukukun konu edindiği/edinmesi gereken kavram ve değerleri, sinema sanatının ışığında ele alarak öğrencilerin ufkunu, hayal etme ve yorumlama becerisini geliştirmeyi hedefleyen ve hukuk müfredatında yer bulamayan kimi konuların sanat aracılığıyla konu edinilmesini amaçlayan bir derstir. |
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin amaçları arasında öğrencilerin imgeleminin geliştirilmesi, farklı konular ve kültürlerdeki adalet algısı ve yanlışları hakkında bilgi sahibi olmaları, eşitlik, adalet, farklılıklara saygı gibi kavramları sinema sanatının ortaya koyduklarıyla kavranması vardır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
|
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
Film and the Law: Cinema of Justice, Steve Greenfield, Guy Osborn, Peter Robson, Hart Publishing 2010.
Esra Biryıldız, Sinemada Akımlar, Beta Yayınları, 2016. |
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
Görsel ve işitsel teknolojik destekler. İnternet bağlantısı. |
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Sinema sanatı üzerine |
2 |
Sinemada akımlar |
3 |
İnsan hakları aktivizmi olarak sinema ve örnekleri |
4 |
Film Gösterim ve Tartışma: Ölüm Cezası |
5 |
Belgesel Gösterim ve Tartışma: İklim Krizi ve Hukuk |
6 |
Film Gösterim ve Tartışma: Çocuk Hakları- Çocuk Askerler |
7 |
Film Gösterim ve Tartışma: Çocuk Hakları- Eğitim hakkı |
8 |
Film Gösterim ve Tartışma: Sosyal Adalet |
9 |
Film Gösterim ve Tartışma: Sosyal Adalet |
10 |
Film Gösterim ve Tartışma: Toplumsal Barış-İç savaş |
11 |
Film Gösterim ve Tartışma: Farklılıklara saygı |
11 |
Belgesel Gösterim ve Tartışma: Psiko-sosyal Engelli Kişiler ve Hakları |
12 |
Belgesel Gösterim ve Tartışma: Kent Hakkı |
13 |
Ödev ve sunumlar |
14 |
Ödev ve sunumlar |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
|
X |
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
|
X |
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
X |
|
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
X |
|
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
|
X |
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
|
|
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |