DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Edebiyat ve Hukuk, her iki kavrama da olabildiğince özgürlükçü yaklaşmak suretiyle, edebi ve estetik değer taşıyan yazın türleriyle hukukun ancak daha da çok adalet kavramının etkileşiminin ve görünümlerinin incelendiği ve sorgulandığı bir derstir. |
DERSİN AMAÇLARI |
Hukukun yorumlanmasında ve geliştirilmesinde edebiyatın ve edebi metinlerdeki göstergelerin ne ölçüde fayda sağladığı, hukuk ve etik ilişkisinde edebiyatın yeri ve rolü, hukuk ve adalet kavramının çok boyutlu ve ideal biçimde yorumlanması konusunda edebi metinlerden destek alınıp alınamayacağı, hukukun diğer disiplinlerle etkileşimin edebiyat aracılığıyla sorgulanması ve hepsinden önemlisi insanı önceleyen bir adalet ve hukuk anlayışının gerekliliğinin açık edilmesi dersin amaçları arasındadır. |
|
|
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Edebiyat üzerine genel bir tartışma |
2 |
Edebiyat hukuk ilişkisi ve ilgili literatür: bu ilişkiye farklı yaklaşımlar |
3 |
Yunan tragedyasında doğal hukuku anlamak |
4 |
Doğru değerlendirme ve insan |
5 |
İdeoloji ve Etik |
6 |
Haksız yargılama |
7 |
Hukuk karşıtı bir hukukçu |
8 |
Irk ayrımcılığı ve toplumsal travma |
9 |
Sosyal adalet, faydacılık ve ‘mutluluk’ |
10 |
Distopyalar, teknoloji ve hukukun geleceği |
11 |
Kadın şair ve yazarlarla toplumsal cinsiyet ve hukuka bakmak |
11 |
Öteki, adalet ve ceza |
12 |
Anadolu hikaye, anlatı ve türkü metinlerinde hak ve adalet düşüncesi |
13 |
Ödev ve sunumlar |
14 |
Ödev ve sunumlar |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
|
X |
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
|
X |
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
X |
|
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
X |
|
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
|
X |
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
|
|
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |