TR | EN
Anayasa Yargısı

DERSİN KISA İÇERİĞİ

Karşılaştırmalı hukuk ve Türk hukukunda anayasa yargısı modelleri ile Türk Anayasa Mahkemesinin oluşumu, görev ve yetkileri.

DERSİN AMAÇLARI

Anayasa yargılamalarının mantığı ve işleyişi hakkında bilgi kazandırmak ve mesleki kariyerlerinde usul ve işleyişi öğretmek.

DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI

Tüm ülkelerin vatandaşlarının olduğu gibi ülkemizde yaşayan ve siyasi hakları kullanma ehliyetine haiz herkesin bu dersi almasında gerek mesleki gerekse sosyal ve siyasal fayda bulunmaktadır.

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI

Kıta Avrupası ve Anglo Sakson anayasa yargısı modellerini öğrenmek

Türk Anayasa Mahkemesi hakkında bilgi edinmek

Türk Anayasa Mahkemesinin yargılamalarını ve içtihatlarını öğrenmek

Bireysel başvuru mekanizmasını tüm yönleriyle öğrenmek

TEMEL DERS KİTABI

İ. Özden KABOĞLU, Anayasa Yargısı.

YARDIMCI KAYNAKLAR

Ferhat Uslu, Bütün Konularıyla Anayasa Yargısı Dersleri.

DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER

Ders kitabı ve internet kaynakları.

 

 

DERSİN HAFTALIK PLANI

HAFTA

İŞLENEN KONULAR

1

Anayasa Yargısının Tarihçesi

2

Farklı Anayasa Yargısı Modelleri I

3

Farklı Anayasa Yargısı Modelleri II

4

Anayasa Yargısının Demokratik Meşruiyeti

5

Türk Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Öncesinde Yaşananlar

6

1982 Anayasasına Göre Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu

7

Vize Sınavı

8

Anayasa Mahkemesinin Görev ve Yetkileri

9

İptal ve İtiraz Davaları

10

Yüce Divan Sıfatıyla Yapılan Yargılamalar

11

Siyasi Parti Kapatma Davaları

12

Bireysel Başvuru I

13

Bireysel Başvuru II

14

Anayasa Mahkemesi Kararlarının Kesinliği ve Bağlayıcılığı

15,16

 

 

 

 

NO

PROGRAM ÇIKTISI

3

2

1

1

Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak.

 X

 

 

2

Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak.

X

 

 

3

Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak.

X

 

 

4

Hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisine sahip olmak

X

 

 

5

Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisine sahip olmak.

X

 

 

6

Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisine sahip olmak.

 

X

 

7

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek.

X

 

 

8

Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak.

 

X

 

9

Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak.

X

 

 

10

Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.

X

 

 

11

Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak

 

X

 

12

İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek.

 

X

 

13

İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak.

 

X

 

14

Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak.

 

X

 

1:Hiç Katkısı Yok. 2:Kısmen Katkısı Var. 3:Tam Katkısı Var.