DERSİN KISA İÇERİĞİ |
AB rekabet hukuku esas alınarak Türk hukuk sisteminde gelişmekte olan Türk rekabet hukuku ve politikası Rekabet Kurulu ile yargı organlarının kararları çerçevesinde ele alınacaktır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin temel amacı rekabet hukuku hakkında genel ve güncel kavramların anlaşılmasını sağlamak ve bu kapsamda 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde Türkiye’de rekabet hukuku uygulamalarına ilişkin tartışmaları incelemektir. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Türk rekabet hukuku ve politikası Rekabet Kurulu ile yargı organlarının kararları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
- Rekabet hukukunun hukuk sistemi içindeki yerinin öğrenilmesi |
TEMEL DERS KİTABI |
Pelin Güven, Rekabet Hukuku, Ankara 2009 |
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Ekonomi Hukuku |
2 |
Kavramsal Çerçeve |
3 |
Rekabet Kanunundaki Temel Yasaklar |
4 |
Rekabet Kanunundaki Temel Yasaklar |
5 |
Muafiyet |
6 |
Hakim Durumun Kötüye Kullanılması |
7 |
Birleşme ve Devralmaların Kontrolü |
8 |
Ara sınav |
9 |
Ara sınav |
10 |
Özelleştirme ve Rekabet Hukuku |
11 |
Rekabet Kurumu |
12 |
Rekabet Kurumu |
13 |
Rekabet Hukuku İhlallerinin Sonuçları |
14 |
Rekabet Kurulu Kararlarının Yargısal Denetimi |
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
X |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
X |
|
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |