DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu dersin kapsamında, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu kapsamında kefalet sözleşmesi ve garanti sözleşmesine ilişkin bilgiler verilmektedir. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu kapsamında taşınır rehni ve taşınmaz rehnine ilişkin bilgiler verilmektedir. Ayrıca 6750 sayılı Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni Kanunu bu ders kapsamında inceleme konusu yapılmaktadır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Bu dersin temel amacı; üçüncü sınıf öğrencilerinin geçmiş yıllarda öğrenmiş oldukları teminat içerikli sözleşme ve işlemlere ilişkin bilgileri pekiştirmek bu hususta daha detaylı bilgileri edinmelerini sağlamaktır. Böylece öğrencinin kefalet ve garanti sözleşmesi gibi şahsi teminat konuları ve taşınır veya taşınmazı konu alan rehin sözleşmeleri konularında doktrin ve yargılamadaki teorik ve pratik bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Teminat hukukuna ilişkin kurallar ve teminat hukuku kaynaklı uyuşmazlıklara karşı çözüm yollarına erişmesi kolaylaşacaktır. Bu disipline ilişkin dersleri başarı ile tamamlayan bir öğrenci, bir hukukçu olarak ileride uzmanlaşmak istediği mesleki alanda teminat hukuku ile ilgili kurallara uygun ve yerinde değerlendirmeler yapabilmesi için gereken donanımı kazanacaktır. Bununla beraber teminat hukukunun ilgili olduğu mevzuat hakkında daha derin bilgilere sahip olacaktır. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
4721 sayılı Türk Medeni Kanunu 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu 6750 sayılı Ticari İşlemlerde taşınır Rehni Kanunu |
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Teminat Hukukuna Giriş |
2 |
Ayni Teminat – Şahsi (Kişisel) Teminat Kavramları |
3 |
Kefalet Sözleşmesinin Kurulması ve Geçerlilik Şartları |
4 |
Kefalet Sözleşmesinin Çeşitleri ve Sona Ermesi |
5 |
Garanti Sözleşmesinin Kurulması ve Geçerlilik Şartları |
6 |
Garanti Sözleşmesinin Çeşitleri ve Sona Ermesi |
7 |
Kefalet Sözleşmesi ve Garanti Sözleşmesinin Karşılaştırılması |
8 |
Ara Sınav |
9 |
Ara Sınav |
10 |
Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni Kurulması ve Taraflarının Hakları ve Yükümlülükler |
11 |
Taşınmaz Rehnine Hâkim Olan İlkeler |
11 |
Taşınmaz Rehni Türleri |
12 |
Taşınır Rehni ve Taşınır Rehnine Hâkim Olan İlkeler |
13 |
Taşınır Rehni Türleri |
14 |
Taşınır ve Taşınmaz Rehin Sözleşmelerinin Karşılaştırılması |
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
X |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |