DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Cezanın infazı kavramının ve cezanın infazındaki anayasal sınırların belirlenmesinden sonra; infaz hukukuna ilişkin genel sorunlara (infazın usulü, sürenin hesaplanması, şartları vs.) değinmek. |
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin temel amacı; cezanın infazına dair kavramsal ve anayasal belirlemelerin çerçevesinde, infaz sürecinin nasıl işlediğini, mahpusların hakları ve başvurabilecekleri kanun yollarının gösterecek bilgi birikiminin sağlanmasıdır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
İnfaz sürecine farklı sıfatlarla (hakim, savcı, avukat, vekil, idareci) katılabilecek hukuk fakültesi mezunlarının, bu süreçte karşılaşabilecekleri problemler karşısında çözüm üretebilecekleri kuramsal, kavramsal ve hukuk bilgisi alt yapısını sağlamak. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTABI |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Cezanın İnfazı Kavramı |
2 |
Cezanın İnfazındaki Anayasal Sınırlar |
3 |
Cezanın İnfazı Usulü |
4 |
İnfaz Süresinin Hesaplanması |
5 |
İnfazın Şartları |
6 |
İnfazın Ertelenmesi ve Kesilmesi |
7 |
İnfazın Başlaması |
8 |
Ara Sınav |
9 |
Ara Sınav |
10 |
İnfazın Cezanın Amaçlarına Uygun Olarak Düzenlenmesi |
11 |
İnfaz Sürecinde Mahpusların Hakları |
12 |
İnfazın Sonlandırılması |
13 |
Koşullu Salıverme ve Denetimli Serbestlik |
14 |
İnfaz Sürecinde Hükümlü Sanığın Başvurabileceği Kanun Yolları |
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
X |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |