DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Adli yazışma derslerinde adli yazışmanın genel ilkeleri, genel dilekçeler ve resmi yazılarda bulunması gereken hususlar, dava ve cevap dilekçeleri, tutanaklar, belgeler, makbuzlar, raporlar, müzekkereler ve talimatlar, hukuk ve ceza davası kararları, ilan ve tebliğ belgeleri ile icra ve iflasa ilişkin belge örnekleri, noterlerce düzenlenen veya onaylanan belge örnekleri ve sözleşme örnekleri ele alınmaktadır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Adli yazışma dersiyle öğrencilerin genel olarak dilekçe yazımı ile ilgili bilgi sahibi olmaları ve adli yazışma örneklerinden yararlanarak öğrendikleri soyut bilgilerini pekiştirmesi hedeflenmektedir. Bu itibarla dersin temel amacı; dördüncü sınıf öğrencilerinin lisans eğitimi boyunca öğrendikleri bilgileri dilekçe ve karar örnekleri ile pekiştirmelerini sağlamak ve teorik bilgiyi uygulamada kullanabilecek beceriyi onlara kazandırmaktır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Adli yazışmalara ilişkin hususlar herkes için yararlı olabileceği gibi özellikle hukukçular açısından büyük önem arz etmektedir. Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci, bir hukukçu olarak mesleğini hangi sıfat altında icra ederse etsin, bunu adli yazışmaların biçim ve içeriğine uygun olarak yapabilmesi için gereken donanımı kazanacaktır |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Adli Yazışmanın Genel İlkeleri |
2 |
Genel Dilekçeler |
3 |
Resmi Yazılar ve Dilekçeler |
4 |
Dava Dilekçesi |
5 |
Cevap Dilekçesi |
6 |
Tutanaklar |
7 |
Belgeler ve Makbuzlar |
8 |
Raporlar |
9 |
Müzekkereler ve Talimatlar |
10 |
Hukuk Davası Kararları |
11 |
Ceza Davası Kararları |
11 |
İlanlar ve Tebliğ Belgeleri |
12 |
İcra ve İflasa İlişkin Belge Örnekleri |
13 |
Noter Örnekleri |
14 |
Sözleşme Örnekleri |
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
|
X |
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
|
X |
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
|
X |
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
|
|
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
|
|
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |