DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu ders, klasik sözleşme teorileri karşısında sürekli gelişip değişen ticari hayatta sıkça kullanılan sözleşmelerin de bu değişime ayak uydurma zorunluluğu neticesinde uygulamada yaygın olarak yer almaya başlamış yeni bir sorumluluk türünü öğretmeyi amaçlar. Bilindiği üzere culpa in contrahendo sorumluluğu çatısı altında taraflar, sözleşme öncesi bakımından da sorumluluk altına girmektedir. İşte bu derste, bazen aylar süren bir zamana yayılan sözleşme görüşmeleri aşaması ve bu aşamanın hukuku anlatılacaktır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Bu dersin amacı, özellikle avukatlık alanında çalışmayı planlayan öğrencilerin ileride müvekkilleri adına katılacakları sözleşme süreçlerine hazırlamaktır. Bu anlamda öğrencilere özellikle büyük çapta ticari sözleşmelerin kuruluşundan önceki süreçler ve bu süreçte bir hukukçudan beklenenler öğretilir. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Bu derste başarılı olan öğrenci, ticaret şirketlerinin sürekli olarak kurmak ve yerine getirmek zorunda oldukları sözleşmeler ve bu sözleşmelerin kurulmasından önceki süreçle ilgili profesyonel bilgi donanımına sahip olur. Böylece bu aşamada temsil ettiği ya da danışmanlık verdiği müvekkillerinin menfaatlerini en üst düzeyde korur. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Sözleşme görüşmeleri hakkında genel bilgiler, sözleşme davranışları. |
2 |
Sözleşme görüşmelerinin görünüm şekilleri – Sözleşme kurma sözleşmeleri |
3 |
Sözleşme görüşmelerinin görünüm şekilleri – Çerçeve sözleşmeler |
4 |
Sözleşme görüşmelerinin görünüm şekilleri – Sözleşme görüşme anlaşmaları |
5 |
Sözleşme benzeri talepler – dürüstlük ilkesi |
6 |
Sözleşme benzeri talepler – güven ilkesi – güven kavramı, davranışa güven ilkesi, görünüşe güven ilkesi |
7 |
Sözleşme benzeri talepler – güven ilkesi – güven ilişkisinden doğan borç ilişkisi, sözleşme görüşmelerinden doğan kusurlu sorumluluk (culpa in contrahendo) |
8, 9 |
Ara Sınav |
10 |
Sözleşme görüşmelerinde üçüncü kişilerin sorumluluğu, üçüncü kişiyi koruyucu sözleşme |
11 |
Koruma yükümünden doğan borçlar, gerçek vekâletsiz iş görme, hatır ilişkileri |
12 |
Niyet mektubu, ticari onay mektubu, dönem sayfası |
13 |
Sözleşme görüşmelerinin güvenliğini sağlama - gizlilik anlaşması, centilmenlik anlaşması |
14 |
Sözleşme görüşmelerinin sona ermesi – görüşmelerin kesilmesiyle sona erme, sözleşmenin kurulmasıyla sona erme |
15, 16 |
Final Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
x |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
|
x |
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
x |
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
x |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
x |
|
|
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
x |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
x |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
x |
|
|
|
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
x |
|
|
||
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
x |
|
|
|
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |