DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu ders kapsamında; kişisel verilerin ne olduğu, hukuki niteliği ve önemi açıklanmakta, kişisel verilerin korunması hukukunun ilişkili olduğu diğer hukuk dalları belirlenmekte, kişisel verilerin korunmasına ilişkin yasal ve idari alt yapı ortaya konulmakta, kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlar ve kişisel verilere yönelik haksız müdahalelerin hukuki sonuçları açıklanmakta, konu ile ilgili Türk ve Avrupa Birliği hukukunda ortaya çıkan belli başlı güncel meseleler tartışılmaktadır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin temel amacı; kişisel verilerin korunmasının önemini ve korunmasına ilişkin teorik ve uygulamalı bilgileri, güncel örnekleri ile öğrenciye aktarmak ve bu alana ilgi duyan hukukçular yetiştirilmesine katkı sunmaktır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Öğrenci, kişisel verilerin korunması hakkında edindiği teorik ve pratik bilgiler ile mesleki yaşantısında, kurum ve kuruluşların yasal çerçeveye uyumu için gereken hukuki altyapının oluşmasına katkı sağlayabilir. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTABI |
Doç. Dr. Murat Volkan DÜLGER 2020/06 3. Baskı, 955 Sayfa, Ciltli ISBN 978-605-81015-2-4 |
YARDIMCI KAYNAKLAR |
Ders kapsamında çeşitli makale ve yargı kararları önerisinde bulunulacaktır.
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Kişisel veri kavramının anlamı, kavramın ortaya çıkışı ve tarihi gelişimi |
2 |
Kişisel verilerin korunmasının önemi |
3 |
Kişisel veriler üzerindeki hakkın hukuki niteliği |
4 |
Kişisel verilerin korunmasının hukuk sistematiği içerisindeki yeri |
5 |
Kişisel verilerin korunmasına ilişkin mevzuat |
6 |
KVKK’da yer alan temel kavramlar |
7 |
Kişisel verilerin işlenme şartları |
8 |
Açık rıza kavramı, unsurları, verilmesi ve geri alınması |
9 |
Kişisel verilere yönelik haksız müdahaleler |
10 |
Kişisel verilere yönelik ihlallerin hukuki ve cezai sonuçları |
11 |
Avrupa birliği hukukunda kişisel verilerin korunması |
12 |
Dijital ortamlarda kişisel verilerin korunması |
13 |
Kişisel verilerin korunmasında güncel meseleler |
14 |
Kişisel verilerin korunmasına ilişkin mahkeme kararlarının değerlendirilmesi |
15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
16 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
x |
|
|
|
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
x |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
x |
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
x |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
x |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
x |
|
|
|
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
x |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
x |
|
|
|
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
x |
||
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
x |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |