DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu ders insan hakları düşüncesinin temellerinden yola çıkarak, insan haklarının felsefi, tarihsel ve politik özelliklerini ele alarak, evrensel insan hakları hukukunun konu ve oluşumlarını ele alır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Bu ders insan hakları konusunda öğrencilere evrensel bir pencereden teorik ve hukuki bir alt yapı sağlamayı amaçlar. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
İnsan hak ve sorumluluklarının bilincinde hukukçular yetiştirmek. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
İnsan haklarının teorik temelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak İnsan haklarının tarihsel gelişimi ve hak kuşakları ile ilgili bilgi sahibi olmak Evrensel insan hakları metinleri ve anayasal güvencelerle ilgili bilgi sahibi olmak Uluslararası hukukta yer alan insan hakları koruma sistemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak Ulusal hukukta yer alan insan hakları koruma sistemleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
TEMEL DERS KİTABI |
Dersin tek bir temel kitabı yoktur. Aşağıda yer alan kaynakların tümü ve fazlası sene içinde kullanılacaktır. |
YARDIMCI KAYNAKLAR |
İoanna Kuçuradi, İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu, 2007. Mustafa Erdoğan, İnsan Hakları Teorisi ve Hukuku, Hukuk Yay. 2019. Oktay Uygun, Kamu Hukuku İncelemeleri, XII Levha Yay., 2011. Kemal Gözler, İnsan Hakları Hukuku, Ekin Yayınevi, 2020. Halil Kalabalık, İnsan Hakları Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 2013
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
İnternet bağlantısı, görüntü ve ses düzeneğine sahip sunum araçları |
DERSİN HAFTALIK PLANI 1. DÖNEM |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Derse giriş, gerekli bilgilendirme ve kavramsal tartışmalar |
2 |
İnsan hakları düşüncesinin felsefi temelleri |
3 |
İnsan hakları düşüncesinin felsefi temelleri |
4 |
İnsan haklarının tarihsel gelişimi |
5 |
İnsan haklarının tarihsel gelişimi |
6 |
İnsan haklarının özellikleri-nitelikleri |
7 |
AİHS ışığında haklara giriş |
8 |
Hakların içerikleri |
9 |
Hakların içerikleri |
10 |
Hakların içerikleri |
11 |
Hakların içerikleri |
12 |
Hakların içerikleri |
13 |
Öğrenci sunumları |
14 |
Öğrenci sunumları |
15,16 |
Sınav |
17 |
Uluslararası hukuk terminolojisini hatırlamak |
18 |
İnsan haklarının uluslararası korunmasına giriş |
19 |
BM usullerine giriş |
20 |
Şarta Dayalı Koruma Mekanizmaları |
21 |
Sözleşmeye Dayalı Koruma Usulleri |
22 |
Sözleşmeye Dayalı Koruma Usulleri |
23 |
Yargısal Nitelikte Olan Koruma Usulleri: Uluslararası Ceza Mahkemesi |
24 |
İnsan Haklarının Bölgesel Düzeyde Korunması |
25 |
Avrupa Konseyi- Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Teşkilatı |
26 |
Diğer Bölgesel Koruma Mekanizmaları |
27 |
Yerel ve yargısal koruma sistemleri: Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Konusu |
28 |
Yerel ve yargısal olmayan koruma mekanizmaları |
29 |
Sivil Toplum Örgütleri ve İnsan Hakları |
30 |
Sunumlar |
31,32 |
Sınav |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
3 |
2 |
1 |
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
|
X |
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
|
X |
|
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
|
X |
|
4 |
Hukuk etiğine ve mesleğine ilişkin kuralları özümseme ve bunlara uyma becerisine sahip olmak |
X |
|
|
5 |
Hukuk devleti ilkesine ve adalet idealine bağlı olarak hukuki ve sosyal sorunlar üzerinde eleştirel ve yaratıcı düşünebilme becerisine sahip olmak. |
X |
|
|
6 |
Özel ve kamu hukuku alanlarının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlama becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
X |
|
|
8 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
X |
9 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
X |
|
|
10 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
X |
|
|
11 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
12 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
X |
13 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
|
X |
14 |
Hukuki problemlerin çözümünde mesleğe ilişkin bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
X |
|
|
1:Hiç Katkısı Yok. 2:Kısmen Katkısı Var. 3:Tam Katkısı Var. |