DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu dersin içeriğini, Türk Medeni Kanunu’nun 683 vd. hükümleri oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ayni hak kavramı, eşya kavramı, eşya hukukuna hâkim olan ilkeler, zilyetlik, zilyetlik bağlamında özellikle, zilyetliğin çeşitleri, zilyetliğin kazanılması ve kaybedilmesi, zilyetliğin sona ermesi, zilyetliğin korunması, zilyetlik karineleri, tapu sicili, tapu sicili bağlamında özellikle, tapu sicilinin unsurları, tescil, şerhler ve beyanlar, tapu siciline güvenerek ayni hak kazanımı, tapu sicilinin tutulmasından Devletin sorumluluğu, tapu sicilinin düzeltilmesi, kişilerin eşya üzerinde sahip olduğu mülkiyet hakkının kazanılması, kapsamı, kısıtlamaları, paylı mülkiyet, elbirliği mülkiyeti, kat mülkiyeti, taşınmaz malikinin sorumluluğu; eşyaya bağlı irtifaklar, intifa hakkı, üst hakkı, kaynak hakkı gibi irtifak hakları; taşınmaz rehnine hâkim olan ilkeler, ipotek, ipoteğin kapsamı, türleri, sabit dereceler sistemi, taşınır rehni ve alacak rehni konuları ele alınmaktadır.
|
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin amacı, öğrencilerce eşya hukukunda geçerli temel ilkeler ile bu ilkelerin yaslandığı değerlerin kavranmasını sağlamak, genel olarak Türk Medeni Kanunu'nun eşya hukuku kitabını esas almak suretiyle, insan-eşya ilişkilerini sorgulama ve yorumlama yeteneğini kazandırmaktır.
|
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Eşya hukukuna ilişkin kurallar, kişilerin eşya üzerindeki hakimiyetlerinin kapsamını, kuruluş biçimini, kişilerin bu hakimiyet dolayısıyla birbirleriyle olan hukuki ilişkilerini içerir. Bu disipline ilişkin başarı ile tamamlayan bir öğrenci kişilerin eşya ile olan ilişkisine dair hukuki kurumlara vakıf olur, hayat akışı içerisinde bu hususa ilişkin karşılaşacağı hukuki problemlerin üstesinden gelmekte başarılı olur. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Ayni Hak ve Eşya Kavramı |
2 |
Eşya Hukukuna Hâkim Olan İlkeler |
3 |
Zilyetliğin Çeşitleri |
4 |
Zilyetliğin Kazanılması ve Kaybedilmesi |
5 |
Zilyetliğin Sona Ermesi- Zilyetliğin Korunması |
6 |
Zilyetlik Karineleri |
7 |
Tapu Sicilinin Unsurları |
8 |
Tapu Sicili İşlemleri (tescil, şerhler ve beyanlar) |
9 |
Tapu Siciline Güvenerek Ayni Hak Kazanımı |
10 |
Tapu Sicilinin Tutulmasından Devletin Sorumluluğu, Tapu Sicilinin Düzeltilmesi |
11 |
Mülkiyet Hakkının Kazanılması |
11 |
Mülkiyet Hakkının Kapsamı |
12 |
Mülkiyet Hakkının Kapsamı |
13 |
Mülkiyet Hakkı Kısıtlamaları |
14 |
Mülkiyet Hakkı Kısıtlamaları |
15 |
Ara Sınav |
16 |
Ara Sınav |
17 |
Paylı Mülkiyet – Elbirliği Mülkiyeti |
18 |
Kat Mülkiyeti |
19 |
Kat Mülkiyeti |
20 |
Kat Mülkiyeti |
21 |
İrtifak Hakları |
22 |
İrtifak Hakları |
23 |
İrtifak Hakları |
24 |
Taşınmaz Rehnine Hâkim Olan İlkeler |
25 |
İpotek- İpoteğin Kapsamı |
26 |
İpoteğin Türleri |
27 |
Sabit Dereceler Sistemi |
28 |
Taşınır Rehni |
29 |
Alacak Rehni |
30 |
Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni |
Yıl Sonu Sınavı |
|
32 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
x |
|
|
|
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
x |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
x |
|
|
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
x |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
x |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
x |
|
|
|
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
x |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
x |
|
|
|
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
x |
||
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
x |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |