DERSİN KISA İÇERİĞİ |
İcra ve iflâs hukuku derslerinde icra ve iflas hukukuna egemen olan hak ve ilkeler, icra teşkilatı, şikayet, genel haciz yoluyla takip prosedürü, ödeme emrine itiraz, gecikmiş itiraz, itirazın kaldırılması ve iptali, menfi tespit, istirdat davası, haciz, hacze iştirak, hacizde istihkak, paraya çevirme, pazarlık suretiyle satış ve ihale, ihalenin feshi, sıra cetvelinin tanzimi ve sıra cetveline karşı başvurulacak hukuki çareler, kambiyo senetlerine mahsusu haciz yoluyla takip, ilamlı icra, icranın geri bırakılması ve iadesi, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip, iflas organları, adi iflas yoluyla takip, iflas sebepleri, doğrudan doğruya iflas, borca batıklık, iflasın takip hukukuna ve maddi hukuka ilişkin sonuçları, adi tasfiye, özel iflas organları ve yetkileri, ikinci alacaklılar toplanmasının yetkisi üzerinden paraya çevirme, iflasta sıra cetveli ve sıra cetveline muhalefet, konkordato ve sermaye şirketlerinin yeniden yapılandırılması müesseseleri ele alınmaktadır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Devletin kendiliğinden hak almayı yasaklaması kişilerin hakkın icrasını devletten talep etmesini zorunlu kılmaktadır. Bu itibarla dersin temel amacı; dördüncü sınıf öğrencilerinin cüzi ve külli icra yollarına, bu yollardaki şekli kurallara, takip sürecine, bir hakkın icrasının nasıl sağlanacağına dair bilgi sahibi olmaları ve teorik bilgiyi uygulamada kullanabilecek beceriyi onlara kazandırmaktır. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
İcra ve iflas hukukuna ilişkin kurallar, icra ve iflas organları ile devlet mahkemelerinde cüzi ve külli icra prosedürlerinde uygulanacak usulleri içerir. Bu disipline ilişkin dersleri başarı ile tamamlayan bir öğrenci, bir hukukçu olarak mesleğini hangi sıfat altında icra ederse etsin, bunu ilgili kurallara uygun ve yerinde yapabilmesi için gereken donanımı kazanacaktır. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
İcra ve İflâs Hukuku Kavramı |
2 |
İcra ve İflâs Hukukuna Egemen Olan Hak ve İlkeler |
3 |
İcra Teşkilatı |
4 |
Şikâyet |
5 |
Genel Haciz Yolu ile Takip Prosedürü |
6 |
Ödeme Emrine İtiraz, Gecikmiş İtiraz |
7 |
İtirazın Kaldırılması ve İtirazın İptali |
8 |
Menfi Tespit ve İstirdat Davası |
9 |
Mal ve Hakların Haczi, Haczedilemeyen Mal ve Haklar, Üçüncü Kişideki Mal veya Hakların Haczi |
10 |
Hacze İştirak ve Hacizde İstihkak |
11 |
Paraya Çevirme, Pazarlık Suretiyle Satış ve İhale |
11 |
İhalenin Feshi |
12 |
Sıra Cetvelinin Tanzimi ve Sıra Cetveline Karşı Başvurulacak Hukuki Çareler |
13 |
Kambiyo Senetlerine Mahsus Haciz Yoluyla Takip |
14 |
İlamlı İcra |
15 |
Ara Sınav |
16 |
Ara Sınav |
17 |
İcranın Geri Bırakılması ve İcranın İadesi |
18 |
Rehnin Paraya Çevrilmesi Yoluyla Takip |
19 |
İflas Hukukuna İlişkin Temel Bilgiler ve İflas Organları |
20 |
Adi İflas Yoluyla Takip |
21 |
Kambiyo Senetlerine Mahsus İflas Yolu İle Takip |
22 |
İflas Sebepleri ve Doğrudan Doğruya İflas |
23 |
Borca Batıklık |
24 |
İflasın Takip Hukukuna İlişkin Sonuçları |
25 |
İflasın Maddi Hukuka İlişkin Sonuçları |
26 |
Adi Tasfiye, Özel İflas Organları ve Yetkileri |
27 |
İkinci Alacaklılar Toplanmasının Yetkisi Üzerinden Paraya Çevirme |
28 |
Külli İcrada Sıra Cetveli ve Sıra Cetveline Muhalefet |
29 |
Konkordato |
30 |
Sermaye Şirketlerinin Yeniden Yapılandırılması |
Yıl Sonu Sınavı |
|
32 |
Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
||
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
X |
|
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
X |
|
|
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
|
X |
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
|
X |
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |