DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu derste ceza muhakemesine giriş yapılıp tarihçe ve kaynaklar hakkında bilgi verildikten sonra ceza muhakemesinin şartları incelenir. Daha sonra ceza muhakemesinin ilkeleri, ceza muhakemesi teşkilatı, ceza muhakemesine katılan kişiler ve ceza muhakemesinde ispat konuları ele alınır. Son olarak koruma tedbirleri, ceza muhakemesinin yürüyüşü ve kanun yolları anlatılır. |
DERSİN AMAÇLARI |
Dersin amacı, ceza muhakemesi hukuku kurum ve kurallarının öğretilmesi, ceza muhakemesi hukukunun temel ilkeleri, ceza muhakemesinin yürüyüşü, deliller ve kanun yollarının öğretilmesidir. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Hakim, savcı, avukat veya uzlaştırmacı olarak katılacak bir ceza yargılamasında, yargılama nasıl yapılması gerektiğinin belirlenmesi Ceza Usul Hukuku’na göre yapılacaktır. Bu dersin alınmasıyla adı geçen belirleme faaliyetine katılmanın asgari bilgisi ve becerisinin kazanılması mümkündür. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Ceza Muhakemesinin Tarihçesi, Amacı ve Kaynakları |
2 |
Ceza Muhakemesinin Aşamalarına Genel Bakış |
3 |
Ceza Muhakemesi Modelleri |
4 |
Ceza Muhakemesi Teşkilat : Mahkemeler, Savcılık ve Kolluk |
5 |
Ceza Muhakemesinin İlkeleri (I): Masumiyet Karinesi, Adil Yargılama İlkesi ve Mahkemenin Özen Yükümlülüğü |
6 |
Ceza Muhakemesinin İlkeleri (II): Kamusal Tahkikat, İtham ve Dava Açma İlkesi |
7 |
Ceza Muhakemesinin İlkeleri (III): Maddi Gerçekliği Araştırma ve Re’sen Araştırma İlkesi |
8 |
Ceza Muhakemesine Katılanların Hukuki Statüsü (I): Şüpheli ve Sanık |
9 |
Ceza Muhakemesine Katılanların Hukuki Statüsü (II): Müdafi |
10 |
Ceza Muhakemesine Katılanların Hukuki Statüsü (III): Mağdur ve Vekil |
11 |
Ceza Muhakemesinin Koşulları |
12 |
Ceza Muhakemesinde İspat Hukuku (I): Sanığın Durumu |
13 |
Ceza Muhakemesinde İspat Hukuku (II): Tanık ve Bilirkişi |
14 |
Ceza Muhakemesinde İspat Hukuku (III): Maddi Deliller |
15 |
Ara Sınav |
16 |
Ara Sınav |
17 |
Ceza Muhakemesinde Koruma Tedbirleri (I): Hürriyeti Kısıtlayıcı Tedbirler |
18 |
Ceza Muhakemesinde Koruma Tedbirleri (II): Arama ve Elkoyma |
19 |
Ceza Muhakemesinde Koruma Tedbirleri (III): Tıbbi Tedbirler |
20 |
Ceza Muhakemesinde Koruma Tedbirleri (IV): Gizli Tedbirler |
21 |
Ceza Muhakemesinde Soruşturma Aşaması |
22 |
Ceza Muhakemesinde Ara Aşama |
23 |
Ceza Muhakemesinde Kovuşturma Aşaması (I): Hazırlık ve Delillerin Ortaya Konulması |
24 |
Ceza Muhakemesinde Kovuşturma Aşaması (II): Sözlülük, Doğrudan Doğruyalık ve Kamuya Açıklık |
25 |
Ceza Muhakemesinde Hüküm: Gerekçesi ve Kesinleşmesi |
26 |
Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları (I): Genel Olarak |
27 |
Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları (II): İstinaf |
28 |
Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları (III): Temyiz |
29 |
Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları (IV): Yargılamanın Yenilenmesi |
30 |
Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları (V): Özel Yargılama Usulleri |
Yıl Sonu Sınavı |
|
32 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
|
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
|
X |
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
X |
|
|
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
|
X |
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |