DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu ders, idare kavramını odağına alarak idarenin yapısı, örgütlenmesi, unsurları ve özelliklerini inceler. Yerel ve merkezi yönetim esaslarına ilişkin konular, mevcut yasal düzenlemeler ışığında ele alınır. Kamu kavramı, kamu personeli, kamu hizmeti, idari eylemle ve işlemler ve buna ilişkin sorumluluk ve yargılama konuları ilgili mevzuat ışığında incelenir.
|
DERSİN AMAÇLARI |
Bu ders, Devlet yapısını ve devlet-birey ilişkilerini, idare hukuku kuramları ve ilgili mevzuat bakımından ele alır. Yargı kararlarıyla somutlaştırır. İdari işlem ve eylemleri yasal bir zeminde ele almayı ve hukuk devleti ışığında idarenin hukuki sorumluluğunu açık etmeyi amaçlar.
|
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
|
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
İdare Kavramı ve Genel İlkeleri
|
2 |
|
3 |
Hukuka Bağlı İdare, Sosyal Devlet, İdare Hukukunun Kaynakları
|
4 |
İdare Hukukunun Kaynakları, İdare Hukukunun Özellikleri
|
5 |
Kamu Tüzel Kişiliği, İdarenin Kuruluşu
|
6 |
Merkezden Yönetim, Yerinden Yönetim
|
7 |
İdare Teşkilatına Genel Bakış, İdarenin Bütünlüğü
|
8 |
Hiyerarşi, İdari Vesayet
|
9 |
Merkezden Yönetim Örgütleri
|
10 |
Yerinden Yönetim Örgütleri
|
11 |
Kamu Personeli (Temel ilkeler)
|
11 |
Kamu Personeli (disiplin hukuku), İdare malları
|
12 |
İdarenin Mal Edinme Yöntemleri
|
13 |
Pratik Çalışma |
14 |
Pratik Çalışma |
15 |
Ara Sınav |
16 |
Ara Sınav |
17 |
İdare ve İdari Faaliyet Kavramları, İdare Hukukunun Konusu
|
18 |
Türk İdari Teşkilatının Genel Yapısı
|
19 |
Türk idari teşkilatının yapısal ilkeleri
|
20 |
Merkezi yönetim yapılanması ile yerinden yönetim yapılanması
|
21 |
Mahalli idarelerin türleri ve görevleri
|
22 |
Kamu kurumları ile meslek teşekküllerinin yapılanması
|
23 |
Kamu görevlilerin türleri ve özellikleri
|
24 |
Kamu görevlilerinin tabi olduğu hukuki rejimin ana hatları
|
25 |
Devlet memurlarının hak, yükümlülük ve yasakları
|
26 |
Kamulaştırmanın esas ve usulleri
|
27 |
Kamulaştırma usulü sebebiyle açılan davalar
|
28 |
Kamu mallarının türleri ve özellikleri
|
29 |
Kamu mallarından yararlanmanın hukuki rejimi
|
30 |
Pratik Çalışma |
Yıl Sonu Sınavı |
|
32 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
|
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
|
X |
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
|
X |
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
|
X |
|
|
|
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
|
|
X |
|
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
|
X |
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |