DERSİN KISA İÇERİĞİ |
Bu dersin içeriğini, 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 1 ila 206. maddeleri arasında yer alan hükümler oluşturmaktadır. Bu doğrultuda borcun kaynakları olan sözleşmeler, haksız fiiller ve sebepsiz zenginleşme sistematik bir biçimde ele alınmakta ve borcun ifası ile ifa edilmemesinin sonuçlarına değinilmektedir. Bunlara ek olarak, borç ilişkilerinin üçüncü kişilere etkisi, borçların ve borç ilişkilerinin sona ermesi, borç ilişkilerinde özel durumlar, borç ilişkilerinde taraf değişiklikleri gibi konular da bu dersin kapsamındadır.
|
DERSİN AMAÇLARI |
Bu dersin amacı, borçlar hukukunun genel hükümlerinin sistematik bir biçimde ele alınması ve borç ilişkilerinin omurgasını oluşturan temel kavramların irdelenmesidir. |
DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI |
Borçlar Hukuku Genel Hükümler dersi, borç ilişkileri ile ilgili temel kavramlar ve kurallar hakkında bilgiler içerir. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, söz konusu kavramları analiz edebilmekte ve borçlar hukukuna dair mevzuat hükümlerini borç ilişkileri ile ilgili hukuki meselelere uygulayabilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
|
TEMEL DERS KİTAPLARI |
|
YARDIMCI KAYNAKLAR |
|
DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER |
|
DERSİN HAFTALIK PLANI |
|
HAFTA |
İŞLENEN KONULAR |
1 |
Borç ve borç ilişkisi, Edim kavramı |
2 |
İrade serbestliği ve Sözleşme Özgürlüğü İlkesi |
3 |
Borcun Kaynakları ve Hukuki İşlem, Sözleşme ve Sözleşme Türleri |
4 |
Sözleşmenin Kurulması |
5 |
Sözleşmenin Hükümsüzlüğü, İrade Sakatlıkları ve Aşırı Yararlanma |
6 |
Genel İşlem Koşulları |
7 |
Temsil |
8 |
Haksız fiil |
9 |
Kusursuz sorumluluk |
10 |
Tazminatın hesaplanması, Sorumluluk sebeplerinin çokluğu |
11 |
Sebepsiz zenginleşmeden doğan borç ilişkileri, sebepsiz zenginleşmenin işlevleri ve diğer borç kaynaklarıyla ilişkisi |
12 |
Sebepsiz Zenginleşme Türleri ve Sebepsiz Zenginleşmenin Hukuki Sonuçları |
13 |
İfa kavramı, ifanın tarafları, ifa yeri, ifanın zamanı |
14 |
Alacaklı temerrüdü |
15 |
Ara Sınav |
16 |
Ara Sınav |
17 |
Borcun ifa edilmemesi |
18 |
İfa İmkânsızlığı |
19 |
Borçlunun temerrüdü |
20 |
Para borçlarında temerrüt |
21 |
Karşılıklı borç yükleyen sözleşmelerde temerrüt |
22 |
Üçüncü kişinin fiilini üstlenme ve Üçüncü kişi yararına sözleşme |
23 |
Müteselsil borçluluk ve müteselsil alacaklılık |
24 |
Koşula bağlı borçlar |
25 |
Ceza koşulu |
26 |
Alacağın devri |
27 |
Borcun üstlenilmesi |
28 |
Sözleşmenin Devri |
29 |
Borcu Sona Erdiren Haller |
30 |
Zamanaşımı |
Yıl Sonu Sınavı |
|
32 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
4 |
3 |
2 |
1 |
|
1 |
Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak. |
X |
|
|
|
|
2 |
Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak. |
X |
|
|
||
3 |
Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak. |
X |
|
|
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek. |
|
|
X |
||
5 |
Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak. |
|
|
|
X |
|
6 |
Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak. |
|
X |
|
||
7 |
Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak. |
|
X |
|
|
|
8 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak |
X |
|
|
||
9 |
İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek. |
|
X |
|
||
10 |
İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak. |
|
X |
|
||
|
4: Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç |