TR | EN
Reklam Hukuku

DERSİN KISA İÇERİĞİ

Bu ders kapsamında; reklam hukuku ve ilişkili olduğu alanlar belirlenmekte, reklam hukukuna ilişkin yasal ve idari alt yapı ortaya konulmakta, reklam kavramı ve türleri açıklanmakta, çeşitli türlerdeki reklamların özellikleri ve beraberinde getirebileceği hukuki meseleler tartışılmaktadır. Ders kapsamında ayrıca; reklam hukuku uygulamalarındaki önemi açısından ortalama tüketici kavramı ve özellikleri irdelenmekte ve reklam sözleşmeleri, reklam yasakları gibi konular irdelenmektedir.

 

DERSİN AMAÇLARI

Dersin temel amacı; çeşitli reklam türlerini tanıtmak ve söz konusu reklam türleri açısından çok farklı ve geniş kapsamda hukuki meselelerin ortaya çıkabileceği hususunda teorik ve uygulama örnekleri ile öğrenciye farkındalık kazandırmaktır.

DERSİN MESLEK EĞİTİMİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK KATKISI

Öğrencilerin ders kapsamında edineceği hukuki ve teknik bilgiler, kendilerine geleneksel ve yeni gelişmekte olan alanlara ilişkin, disiplinler arası bir bakış açısı ile çözüm üretebilme kabiliyeti sunmaktadır.

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI

  • Reklam Hukuku kavramını ve ilişkili olduğu alanları özümsemek,
  • Reklam Hukukuna İlişkin Yasal ve İdari Alt Yapıyı ortaya koyabilmek,
  • Reklamları tanımlayabilmek, ticari reklamların özelliklerini belirleyebilmek
  • Ortalama Tüketici Kavramının önemini kavramak ve özelliklerini sıralayabilmek
  • Reklamlar ile Anayasal Hak ve Özgürlükler arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek; söz konusu ilişkiyi reklamdan doğan uyuşmazlıkların çözümünde gözetebilmek.
  • Çeşitli reklam türlerine ilişkin klasik ve güncel tartışmaları ortaya koyabilmek
  • Reklam yasakları hakkında farkındalık kazanmak

 

TEMEL DERS KİTABI

  • TEKELİOĞLU Numan, Tüketicinin Korunması Açısından Hukuka Aykırı Reklamlar, On iki Levha Yayıncılık, İstanbul 2016,
  • İNAL Emrehan / BAYSAL Başak, Reklam Hukuku ve Uygulaması, On iki Levha Yayıncılık, İstanbul 2008.

YARDIMCI KAYNAKLAR

  • Haksız Rekabet Hukuku ve Tüketicinin Korunması Hakkında Mevzuata İlişkin Kaynaklar

 

DERSTE GEREKLİ ARAÇ VE GEREÇLER

 

 

 

 

 

DERSİN HAFTALIK PLANI

HAFTA

İŞLENEN KONULAR

1

Reklam Hukuku Kavramı ve İlişkili Olduğu Alanlar

2

Reklam Hukukuna İlişkin Yasal ve İdari Alt Yapı

3

Reklam Kavramı ve Türleri

4

Ortalama Tüketici Kavramı ve Reklam Hukukundaki Rolü

5

Reklamlar ile Anayasal Hak ve Özgürlükler Arasındaki İlişki

6

Aldatıcı ve kötüleyici reklamlara ilişkin hukuki meseleler

7

Karşılaştırmalı Reklamları Hukuka Uygun ve Hukuka Aykırı Kalan Hususların Belirlenmesi

8

Örtülü Reklamlar ile İstismar Edici Reklamlara İlişkin Meseleler

9

E-Mail Reklamlarına İlişkin Hukuki Sorunlar

10

Sosyal Medya Reklamlarına İlişkin Hukuki Sorunlar

11

İnternet Reklamlarında Güncel Tartışmalar

12

Reklamda Sponsorluk ve Ürün Yerleştirme

13

Reklam Sözleşmeleri

14

Çeşitli Alanlarda Reklam Yasakları

15

Yarı Yıl Sonu Sınavı

16

Yarı Yıl Sonu Sınavı

 

 

NO

PROGRAM ÇIKTISI

4

3

2

1

1

Hukuki sorunları anlamak, analiz etmek, yorum yapabilmek, bu konularda tartışma yapabilmek, görüş ve çözüm önerisi sunabilmek, bu süreçlerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesini sağlamak.

 

X

 

 

2

Hukuk alanında muhakeme becerisine ve yeteneğine sahip, başkaları ile iş birliğine açık, onlarla uyum içinde çalışabilen, araştırma ve incelemeye meraklı ve bir problem çözme sürecini baştan sona gerçekleştirebilecek düzeyde bilgiye sahip olmak.

 

 

 

X

 

3

Hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hükümleri tespit edebilecek bilgiye sahip olmak, ilgili alandaki mahkeme kararlarını analiz etmek, tartışmak ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olmak.

 

 

 

X

 

4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayıp dünya, ülke, bölge ve yerel bazda hukuki, toplumsal, kültürel vb. olay ve gelişmeleri analiz edebilmek ve bunlar hakkında yeterli düzeyde yorum yapabilmek.

 

 

 

X

 

5

Ulusal ve uluslararası piyasalardaki gelişmeleri takip etmek, şirketler için alternatif finansman kaynakları oluşturmak, temel kanunlarda yapılan değişikliklere uyum sağlamak.

 

X

 

 

6

Çalıştığı kurumu temsil etme açısından, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olmak.

 

X

 

 

7

Disiplin içi ve disiplinlerarası araştırma ve çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.

 

 

  X

 

8

Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte gerekli bilgi ve beceriye sahip beşeri sermayeyi oluşturmak

 

X

 

 

9

İş sözleşmelerine ilişkin kuralları uygulayabilmek, toplu iş sözleşmesi ve uyuşmazlıklarına ilişkin bilgi sahibi olmak, bu alandaki yeni yayınları takip etmek.

 

 

 

X

10

İş yaşamının gerektirdiği ahlak ve etik kurallarına vakıf olarak yetişmek ve bunları gelecekte etkin kullanabilir olmak.

 

 

 

 X

 

4:  Yüksek, 3: Orta, 2: Az, 1: Hiç